спеціальна фізична підготовка 4 курс л


Спеціальна фізична підготовка (СФП) - цілеспрямований педагогічний процес удосконалення  рухових і (опосередковано) психологічних здібностей у відповідності з особливостями, притаманними тому чи іншому виду спорту в цілому, окремих видів спеціалізованої діяльності та приватним руховим  завданням.
Вже одне визначення СФП показує, що складється вона з трьох частин:
1) завдань і засобів спеціалізованого розвитку, тобто переважного розвитку тих якостей і здібностей, які характерні для гімнастики;
2) завдань і засобів розвитку здібностей реалізувати фізичні якості в конкретних формах рухової діяльності;
3) завдань і засобів, що забезпечують фізичну підготовленість відповідно до видів багатоборства.
РОЗВИТОК ЗДІБНОСТЕЙ РЕАЛІЗУВАТИ РУХОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ
Кінцева мета великої попередньої роботи гімнаста - фізична підготовленість до видів багатоборства. Це досягається вправами для програмних рухових дій, виконуваних гімнастами в тих специфічних умовах, які пропонує гімнастові кожен вид багатоборства.
Проте природно, що перш, ніж виконувати рухові дії, складні по координації і важкі по прояву фізичних якостей в якихось особливих умовах, необхідно забезпечити фізичну готовність до самих програмним руховим діям. При цьому потрібно врахувати, що час від часу кваліфіковані вправи на видах багатоборства змінюються, а от програмне практично залишаються одними і тими ж, бо вони відображають програму підготовки. В ході розвитку гімнастики до даного моменту накопичився досвід, який дозволяє вважати, що найбільш типовими, і стабільними програмними вправами є профільні елементи. Це означає, що, впливаючи на такі якості гімнастів, як сила, швидкість, гнучкість, витривалість, точність рухів, потрібно забезпечити готовність саме до профілюючих елементів, які здійснюються профілюючими руховими діями.
Це завдання вирішується застосуванням спеціальних вправ для м'язів рук, тулуба і ніг, а також базовими силовими вправами.
Профілюючі рухові дії (ПРД)
Все різноманіття рухових дій гімнастів в основному зводиться до елементарних рухів - згинання та розгинання в суглобах і статичному утриманні в різних положеннях всього тіла або його частин.
Це - виключно важлива відмінна риса рухової діяльності гімнастів, оскільки саме вона багато в чому визначає принцип підбору допоміжних вправ.
Наприклад «жим» штанги не покращує суттєво здатності «витискати» стійку на руках.
Система рухових дій, яка утворює техніку виконання, будується на базі простих дій.
У переважній більшості руху різними частинами тіла узгоджені. Але узгодження може бути досягнуто лише тоді, коли є можливість до дій елементарних. На базі простих дій створюється координована система рухових дій, яка утворює техніку виконання.
Раніше з метою аналізу різних рухових навиків у гімнастів виділяли рухи, руками, тулубом і ногами (в упорі, упорі на руках, висі і стійці). Однак в умовах опори руками їх відносно самостійними діями можуть бути тільки балансування при утриманні рівноваг, згинання і випрямлення в ліктьових суглобах і відштовхування. Всі інші здійснюються м'язами плечового поясу (або співдружними комплексами м'язів) і лише за звичкою. Аналізуючи (або описуючи), наприклад, рух в плечових суглобах під час витискання стійки прогнувшись або обороту під жердинами, говорять про піднімання рук, хоча насправді саме по відношенню до нерухомих рук відбувається піднімання тулуба.
Слідуючи цій посилці, профілюючі рухові дії можна згрупувати наступним чином.
Рухові дії при опорі руками:
1. Одночасне і почергове відштовхування руками (в упорі, упорі на руках, упорі лежачи, висі, стійці).
2. Згинання і випрямлення в ліктьових суглобах (в упорі, стійці, з вису, з упору на руках).
3. Одночасні і почергові перехоплення руками (в упорі, стійці, висі).
4. Повороти (в упорі, стійці, висі, упорі на руках, упорі лежачи).
5. Утримання упору (горизонтального тулубом назад; тулуб вертикально вперед, ноги горизонтально).
6. Утримання стійки на двох руках (на нерухомій опорі з хватом за неї, на нерухомій опорі без хвата за неї, на рухомій опорі з хватом за неї).
7. Утримання стійки на одній руці (в умовах, пеперерахованих в п. 6).
8. Піднімання тулуба і ніг назад (з упору, упору на руках, вису).
9. Послідовне піднімання тулуба і ніг назад (з упору).
10. Піднімання тулуба і ніг вперед (з упору, упору на руках, з вису, в висі).
11. Піднімання тулуба і ніг в сторону (з упору, з вису).
12. Піднімання ніг вперед (в упорі, в упорі на руках, в висі).
13. Опускання ніг (в стійці).
14. Обертання тулуба і ніг (в упорі).
15. Піднімання ніг вперед з подальшим опусканням (в упорі, упорі на руках, висі).
16. Піднімання ніг назад з подальшим опусканням (положення див. п. 15).
17. Утримання положення після переходу на руки.
18. Випрямлення з положення зігнувшись з додатковою опорою ногами або ноги нарізно поза (в упорі, висі).
Рухові дії при опорі ногами:
1. Відштовхування двома ногами вперед (назад).
2. Відштовхування двома ногами вперед (назад) з перекручуванням в сторону.
3. Одночасне відштовхування двома ногами після приземлення.
4. Почергове відштовхування ногами назад (вперед) після чергового приземлення.
5. Утримання пози в момент приземлення після руху назад (вперед).
6. Утримання пози в момент приземлення після руху вперед (назад) з одночасним обертанням назад (вперед).
7. Утримання пози в момент приземлення після руху  вперед (назад) з одночасним обертанням назад (вперед).
8. Утримання пози в момент приземлення після руху вперед (назад) з одночасним обертанням вперед (назад).
9. Мах тулубом назад.
10. Утримання рівноваг на одній нозі.
Виконуючи ці рухові дії з певним додатковим навантаженням і з дотриманням особливих правил, гімнаст формує у собі специфічний руховий потенціал.
Звичайно, у зв'язку з відмінностями положень гімнаста, наприклад, в упорі на руках і в упорі, а також з необхідністю використовувати не одне, а кілька підготовчих вправ, таких вправ може бути набагато більше. Але має бути ясно, що виконуються вони не відразу, а розподіляються на певний період вдосконалення.
 Розгинання в ліктьових суглобах при виконанні стійки силою має бути повільним, а при підйомі махом назад у стійку на брусах - дуже швидким. Ці нюанси необхідно враховувати і звертати увагу.



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

1 Тема. «Вступ до спеціальності» галузі фізичне виховання і спорт як навчальна дисципліна. Місце фізичної культури в загальній культурі людства. Основні завдання, форми і засоби фізичної культури. Функції фізичної культури.

2 Тема.Вступ до спеціальність. Історія розвитку термінології спорту. Термінологічні запозичення з іноземних мов у сфері фізичної культури та спорту. Поняття про термінологію. Значення термінології. Структура спортивної термінології.

вправи в висах і упорах 4 курс