вправи в висах і упорах 4 курс
1. Навчання вправам в висах та
упорах.
Вправи в висах та упорах являють собою різні положення (горизонтальні,
вертикальні і похилі) і переміщення займаючихся на гімнастичних снарядах у цих
положеннях. Вправи у висах і упорах доступні дітям з 7-8 років. В навчальну
програму по фізичному вихованню вони включені з I класу.
В I класі учні опановують лазінням по
гімнастичній стінці, ослону, різними видами лазіння та перелазання, а з II
класу приступають до освоєння висів і упорів.
Прийняття різних положень в висах та
упорах, зрівноважування тіла в певних позах пов'язані з тонічними скороченнями
всієї мускулатури. Тонічні скорочення при невеликих статичних навантаженнях,
які характерні для описуваних вправ, вимагають менших енергетичних витрат, чим
м'язові скорочення фазного характеру. Виконання вправ в висах та упорах,
роблячи загальний зміцнювальний вплив на організм, сприяє гармонійному розвитку
всіх фізичних якостей, особливо статичної сили, а переміщення тіла з одного
положення в інше вимагають динамічних м'язових зусиль, що важливо для розвитку
швидкісно-силових якостей.
Різні положення тіла: похилі,
вертикальні (головою вниз) - позитивно впливають на роботу серцево-судинної та
дихальної системи, а також на діяльність органів рівноваги (вестибулярного
апарата). Виконання вправ в висах та упорах пов'язані з утриманням поз, які вимагають
від займаючихся, добре координувати роботу багатьох м'язових груп. М'язові
відчуття, що виникають при виконанні вправ в висах та упорах, а також наявність
тонічних рефлексів, що охоплюють всю мускулатуру тіла, створюють сприятливі
умови для збереження правильної постави. Істотно важливо і те, що при виконанні
вправ в висах та упорах діти опановують займаючихся оцінювати положення свого
тіла в просторі, розрізняти тривалість статичних поз і характер м'язових
зусиль. Роль м'язового почуття надзвичайно різноманітна. Вона має значення в
здійсненні ряду функцій організму, починаючи зі збереження рівноваги тіла й
кінчаючи виникненням подань про час і простір. Займаючиєся виконують вправи в
висах та упорах з гарною поставою, легко і красиво має значення для підготовки
дітей до занять спортивною гімнастикою.



Вправи в висах виконуються хватом зверху (мал. а), знизу (мал. б) і різним хватом (мал. в).






![]() |
Вису прогнувшись бажано починати навчати на гімнастичній стінці. З вису стоячи позаду зігнувшись до гімнастичної стінки поштовхом ніг перейти у вис прогнувшись. У положенні вису прогнувшись руки повинні бути абсолютно прямими (не підтягуватись). Потилиця, спина, ноги й п'яти стосуються стінки, голова трохи нахиляється назад. Виконувати за допомогою. Допомогу робити, стоячи збоку, під плече і ноги.




Бруси

Руки прямі, тулуб і ноги становлять
майже пряму лінію, голова прямо. Навчання починати з освоєння упору на брусах
після повторення упорів на колоді й коні (III клас).
1.
З упору стоя на кінцях брусів стрибком в
упор.
2.Те ж на
середині.

Комбінації та зв'язки для вдосконалювання виконання вправ
в висах і упорах
На поперечині або брусах р/в
1.
З вису лежачи швидке згинання й
розгинання рук. Повторити 6-8 разів.
2.
З вису присівши поштовхом ніг Вис
зігнувшись (удержати 2-3 с). Повторити 3-4 рази.
3.
З упору опускання вперед у вис присівши.
4.
З упору опускання у вис кутом за
допомогою й без її (хлопчики) .
5.
Вис присівши - поштовхом двома перемах
одніє, зігнувши ногу, у вис на одній (завісом) з наступним поверненням в й. п.
6. Те ж,
але перемах двома у вис на зігнутих ногах і руках (Вис завісом на двох).
На гімнастичній стінці
1.Особою
до стінки Вис на зігнутих руках, тримати 5-6 с. Пауза 8-10 з і ще раз
повторити.
2.З вису
на верхній рейці почерговими перехопленнями рук опускання вниз.
3.З вису
спиною до стінки піднімання зігнутих ніг. Повторити 5-6 разів.
4.Те ж,
але втримання зігнутих ніг і розгинання їх уперед у вис кутом і повільне
опускання у вис.
Упор на предпліччах

Упор на руках

Комментарии
Отправить комментарий