акробатика 3 курс л


8-конечная звезда: 232-конечная звезда: 1У комплексній програмі фізичного виховання учнів загальноосвітньої школи велику увагу приділяють освоєнню порівняно нескладних акробатичних вправ. Вони передбачені з I по XI клас як для хлопчиків (юнаків), так і для дівчат (жінок). Перелік вправ в цілому невеликий, однак завдяки своїй динамічності і емоційності вони широко використаються на заняттях гімнастикою в школі і є ефективним засобом фізичного виховання учнів. При їхньому виконанні виховується сміливість, вміння управляти своїм тілом у просторі, удосконалюється функція вестибулярного апарата. Велике значення ці вправи мають і як засіб розвитку таких фізичних якостей, як швидкісна сила, гнучкість, спритність, стрибучість. Проведення акробатичних вправ не вимагає використання різних снарядів, тому організація занять гімнастикою можлива в будь-якій школі. Фронтальний, фронтально-зміний, потоковий і ігрові способи організації учнів при виконанні цих вправ сприяють значному підвищенню щільності уроку. Нескладні і добре освоєні рівноваги, стійки, «мости» можна з успіхом виконувати в підготовчій частині уроку, включати в різні рухливі ігри, естафети, смуги перешкод.
Тут розглядаються акробатичні вправи, що становлять базовий компонент комплексної програми. Їхнє освоєння дозволить учнем виконати вимоги загальнодержавного утворювального стандарту по фізичній культурі. При описі кожної вправи даються техніка виконання, супроводжувана малюнком або кінограмою, послідовність навчання, типові помилки, страховка й допомога.
Для освоєння найбільш складних вправ рекомендуються навчальні програми.
Відомо, що учні I-IV класів, як правило, з більшим інтересом, задоволенням і старанням освоюють акробатичні вправи. Однак до V-VII класів інтерес починає знижуватися, а до VIII-XI класів - зникає зовсім. Подібне можна пояснити тим, що для молодших школярів перекати, перекіти і рівноваги є новинкою, але потім ці вправи без змін переходять разом з  школярами з класу в клас, і інтерес до них природно, пропадає. Так не повинно бути - інтерес до цих вправ, учитель фізичної культури повинен не тільки підтримувати його, але й розвивати. Для цього необхідно вивчати різноманітні варіанти відомих школярам вправ, ускладнювати їх, видозмінювати і з'єднувати з іншими елементами, включати в ігри, естафети.
АКРОБАТИЧНІ ВПРАВИ В I-XI КЛАСАХ.
I КЛАС
Групування.
8-конечная звезда: 3
Техніка виконання. Групування — це зігнуте положення тіла, при якому коліна підтягнуті до плечей, лікті притиснуті до тулуба, а кисті захоплюють середину гомілки (стопи і коліна злегка розведені). Групування служить основною підходящою вправою,  до перекатів, перекітам і сальто в групованні. Групування виконують в присіді (мал. а), сидячи (мал. б), лежачи на спині (мал.  в).
Почерговість навчання.
1.   З о. с. руки нагору, швидко присісти й прийняти положення в групуванні в присіді, звертаючи увагу на вміння округляти спину.
2. З положення упору сидячи позаду швидко зігнути ноги і згрупуватися.
3. Лежачи на спині руки нагору, швидко зігнути ноги і згрупуватися.
4. З положення лежачи на спині, піднімаючи тулуб, прийняти Групування сидячи.
Типові помилки.
1.    Відкинута назад голова.
2. Ноги разом, не розведені.
3. Ноги розведені занадто широко.
4. Неправильне захоплення руками гомілок (занадто високо або низько, в «замок»).
5. Нещільне групування.
Вимоги до виконання. Кожна вправа виконувати кілька разів, поступово прискорюючи руху й фіксуючи положення Групування.
Перекати.
8-конечная звезда: 4Техніка виконання. Перекати - це рух з послідовним торканням підлоги (опори) окремими частинами тіла без переката через голову. Перекати використають як, підводящі вправи, під час навчання перекатам. Програмою передбачені перекати вперед та назад в групуванні в сторони з упору стоячи на колінах, прогнувшись, лежачи на животі.
Послідовність навчання.
1.    З положення Групування сидячи перекат вперед на спині.
    2.З положення Групування сидячи перекат назад і перекатом уперед повернутися в в. п.
3. З упору присівши перекат назад в групуванні й перекатом уперед сивий в групуванні.
4. З упору присівши перекат назад в групуванні й перекатом уперед в. п.
5. Перекати вперед та назад прогнувшись у положенні лежачи на животі. Лежачи на животі, прогнутися, нахилити голову назад і прийняти упор лежачи на стегнах. Швидко згинаючи руки, виконати перекат уперед й, розгинаючи їх, перекат назад.
6. З упору стоячи на колінах перекати в сторони в групуванні. Послідовно торкаючись підлоги передпліччям, плечем, боком, спиною, іншим боком і плечем, взяти групування і зворотній рух повернутися в в. п.
7. З упору присівши перекат убік і повернутися в в. п.
8. Перекати вперед та назад прогнувшись із різними положенням рук (угорі, за спиною, до плечей).
Вимоги до виконання. Найбільш складним з наведених перекатів є перекат з упору присівши в упор присівши. Для успішного освоєння цього елемента спочатку його можна давати з в. п. упору присівши спиною до мата, коли ноги перебувають на підлозі біля мата, що полегшує повернення в в. п. Під час виконання перекатів звертати увагу на правильність і щільність Групування.
II КЛАС
У цьому класі програмою передбачене навчання наступним акробатичним вправам: перекату вперед і убік, стійці на лопатках зігнувши ноги й зі стійки на лопатках зігнувши ноги перекату вперед в упор присівши. Найбільш складним із цих вправ є перекіт уперед.
Перекіт вперед.
Техніка виконання. З упору присівши (з опорою руками поперед стіп на 30-40 см), випрямляючи ноги, перенести масу тіла на руки. Згинаючи руки і нахиляючи голову вперед, відіпхнутися ногами і перевертаючись через голову, зробити перекат на шию й лопатки. Опираючись лопатками об підлогу, різко зігнути ноги й взяти Групування. Закінчуючи перекіт, прийняти упор присівши
Послідовність навчання.
1. Групування з різних в. п.
2. З упору присівши перекат назад і перекатом уперед сивий в групуванні.
3. З упору присівши перекіт уперед у сивий в групуванні.
4. З упору присівши перекат назад і перекатом уперед упор присівши.
5. З упору присівши перекіт уперед в упор присівши.
       Типові помилки.
1. Опора руками близько до ступень (приводить до удару спиною).
2. Відсутність відштовхування ногами.
3. Недостатнє Групування.
4. Неправильне положення рук.
5. Опора руками позаду при переході в упор присівши.
Страховка і допомога.
   У більшості випадків ця вправа доступно для самостійного виконання. Звичайно допомога потрібна тільки окремим учнем. При цьому партнер, стоячи на одному коліні, збоку однією рукою допомагає виконуючий нахилити голову вперед на груди, а інший, підтримуючи під груди або плече, забезпечує м'яке опускання на лопатки й збільшує обертання вперед.
Перекіт убік
Техніка виконання. Виконується з упору стоячи на колінах або упорі присівши. Перша частина перекату така ж, як і у перекату вбік з упору стоячи на колінах, однак обертання тіла необхідно продовжити в тім же напрямку і, перевертаючись через спину, прийти знову в упор стоячи на колінах або в упор присівши.

Послідовність навчання.
1.   Групування з положення лежачи на спині.
2. З упору стоячи на колінах перекат убік.
3. З упору стоячи на колінах перекіт убік.
     4. З упору присівши перекіт убік в упор присівши.
Типові помилки.
1. На початку перекату рука не ставиться на передпліччя.
2. Нещільне Групування.
Страховка й допомога. Стоячи позаду, допомагати перекату, підтримуючи біля тазостегнових суглобів.
Стійка на лопатках зігнувши ноги
Техніка виконання. Стійка на лопатках виконується перекатом назад в групуванні. У момент опори лопатками й потилицею підставити руки під поперек (більшими пальцями вперед), ноги зігнуті, гомілки вертикально. Це вправа, що підводить, для навчання стійці на лопатках
Послідовність навчання.
1. З упору присівши перекати назад і вперед.
2. З упору сидячи позаду перекатом назад згинаючи ноги стійка на лопатках зігнувши ноги.
3. З упору присівши перекатом назад стійка на лопатках зігнувши ноги.
Типові помилки.
1.Перекат виконується з відкиданням плечей і голови назад.
2.Руки ставляться під спину рано, лікті широко розведені.
3.Тулуб не приймає вертикального положення.
4.Гомілки відхиляються від вертикального положення, носки не відтягнуті.
Страховка і допомога. Допомагати, стоячи збоку від учня, однією рукою підтримуючи під спину, іншої за ноги.

III клас.
Виконуються наступні вправи: 2-3 перикати вперед, стійка на лопатках, з положення лежачи на спині міст, прекат назад в групуванні с послідуючою опорою за головой.

Перекат назад в групуванні з наступною опорою руками за головою

Техніка виконання. Ця вправа є, що підводить для освоєння першої частини перекату назад. З упору присівши згрупуватися й виконувати перекат назад, наприкінці перекату обпертися долонями об підлогу в голови, тримаючи ліктя й кисті паралельно
Послідовність навчання.
1. На відстані пів кроку від стінки, нахиляючись назад, поставити зігнуті в ліктях руки в голови.
2. З положення лежачи на спині повторити в. п. для виконання «моста», тобто зігнути ноги в колінах і поставити зігнуті в ліктях руки на підлогу кистями біля голови.
3. З упору присівши перекат назад в групуванні з наступною опорою руками за головою й перекат уперед.

Типові помилки.
1.При постановці кистей сильно розведені лікті.
2.Лікті й кисті непаралельні.
3.Неодночасна постановка кистей. Страховка і допомога. З появою помилок допомагати, стоячи в голови, паралельно тримати лікті.
Комбінація для вдосконалювання й контрольного уроку
З упору присівши два перекіти вперед в групуванні в упор присівши - перекатом назад стійка на лопатках (тримати) - перекатом уперед лягти й «міст» - лягти, перекат назад з опорою руками за головою - перекатом уперед упор присівши й о. с.
IV КЛАС
         Перекіт назад в групуванні
Техніка виконання. З упору присівши, руки трохи спереду - вага тіла перенести на руки; потім, відштовхуючись руками, швидко перекотитися назад, збільшивши обертаючий момент за рахунок щільного Групування; у момент торкання опори лопатками поставити кисті за плечима й, опираючись на них, перевернутися через голову (не розгинаючи ніг) і перейти в упор присівши
Послідовність навчання.
1. Перекіт вперед.
2. З упору присівши перекат назад в групуванні з наступною опорою руками за головою.
3. З упору присівши перекіт назад в групуванні в упор присівши.
Типові помилки.
1. Неточна постановка рук (на куркулів, на тильну сторону кистей, непаралельна постановка кистей і ліктів).
2. Розгинання ніг в момент постановки рук і перекат через голову.
3. Нещільне групування.
4. Відсутність опори й віджимання на руках у момент перекат через голову.
5. Повільне перекат.
Страховка і допомога. Стоячи збоку, однією рукою підтримувати під плече, іншої, при необхідності, підштовхнути під спину.
Перекіт назад і перекатом назад стійка на лопатках
Ця зв'язка складається з розучених раніше елементів. Тому необхідно попередньо повторити їх окремо, а потім з'єднати. Вимоги до техніки виконання, страховці й допомозі ті ж.
Комбінація для вдосконалювання і контрольного уроку
З упору присівши перекіт назад і перекатом назад стійка на лопатках - перекатом уперед лягти й «міст» - опуститися в положення лежачи на спині - сісти, руки в сторони - опираючись ліворуч поворот в упор присівши - перекіт уперед в упор присівши - стрибок нагору прогинаючись в о. с.
V КЛАС
У цьому класі йде вдосконалювання перекатів вперед та назад, стійки на лопатках.
Комбінація для вдосконалювання і контрольного уроку
1.   Перекіт уперед, права скрестно перед лівої
і поворот навкруги в упор присівши              — 2,5 бали.
2. Перекіт назад                                                — 3,0 бали.
3. Перекатом назад стійка на лопатках              — 3,0 бали.
4. Перекатом уперед упор присівши і о. с.         — 1,5 бала.
VI     КЛАС
Учні даного класу повинні навчитися виконувати «міст» з положення стоячи за допомогою, удосконалювати перекіти вперед і раніше вивчені елементи.
Послідовність навчання.
1. З упору присівши перекіт назад в упор присівши.
2. Із сива в групуванні перекат назад до упору зігнувшись ноги нарізно й повернутися в в. п.
3. З упору присівши перекат назад в групуванні до упору зігнувшись ноги нарізно й повернутися в в. п.
4. З упору стоячи ноги нарізно зігнувшись згинання й розгинання рук до торкання головою матів.
5. З упору присівши перекіт назад в упор стоячи ноги нарізно.
Типові помилки.
1. Неправильна постановка рук, як при виконанні перекату назад.
2. Занадто запізніле розведення ніг.
3. Неповне розгинання ніг у момент розведення.
Страховка й допомога. Допомагати, стоячи збоку на колінах, підтримуючи під спину в момент перекат через голову. Щоб виконуючий не зачепив стахуючого ногами при їхньому розведенні, останній повинен перебувати поруч із виконуючим в в. п.
VIIклас.
Хлопці повинні освоїти перекіт вперед в стійку на лопатках, голові і руках зігнув ноги. Дівчата виконують перекат назад іна пів шпагат. 

VIII- клас.
Хлопці повинні освоїти перекіт назад і упор стоячи, довгий перекат, стійку на голові. Дівчата: міст і поворот стоячи на одному коліні.

Довгий перекіт

Техніка виконання. Довгий перекіт уперед виконується з напівприсіду, руки назад, махом руками вперед розгинаючи ноги, поставити руки не ближче 60-80 см від носків поперед плечей, відіпхнутися ногами й виконати перекіт в групуванні. При цьому треба прагнути, щоб згинання ніг у колінах відбувалося в момент торкання підлоги лопатками.
Послідовність навчання.
1.  З упору присівши перекіт уперед в упор присівши.
2.З упору присівши перекіт уперед з поступовим збільшенням відстані між ногами й руками в упор присівши.
3. З напівприсіду довгий перекіт уперед в упор присівши з лінії, що перебуває на відстані 60-80 см до постановки рук.
Типові помилки.
1. Близька постановка рук, що приводить до виконання звичайного перекату вперед.
2. Ноги в момент відштовхування не розгинаються повністю.
3. Поява фази польоту через занадто велику відстань між стопами й місцем постановки рук.
4. Помилки, типові при виконанні угруповань, перекатів і перекату вперед.
Страховка і допомога. Стоячи збоку в місця постановки рук, однією рукою, накладаючи її на потилицю виконуючого, допомагати йому нахиляти голову вперед, а іншої підтримувати знизу під живіт або стегно.


Стійка на голові
Техніка виконання. З упору присівши, опираючись головою (верхньою частиною чола) поперед рук, образуя рівносторонній трикутник, поштовхом стійка на голові зігнувши ноги з наступним випрямленням тулуба до прямого вертикального положення
Послідовність навчання.
1.  З упору присівши стійка на голові зігнувши ноги (вправа VII класу).
2.З упору присівши стійка на голові зігнувши ноги з наступним випрямленням тіла до прямого положення.
3.З упору присівши поштовхом двома ногами стійка на голові й повернутися в в. п.
Типові помилки.
1.     Неправильна постановка голови (не на лоб, а на тім’ячко).
2.  Голова поставлений близько або далеко від рук.
3.  Неповне розгинання в тазостегнових суглобах.
4.  Зайве прогинання в попереку.
5.  Ноги зігнуті в колінах, носки не відтягнуті.
Страховка й допомога. Стоячи збоку, однією рукою підтримувати за гомілку знизу, іншої під спину. При  виході в стійку підтримувати однією рукою за стегно, а іншої за гомілку, домагаючись точного вертикального положення
«Міст» і поворот навкруги в упор стоячи на одному коліні
Техніка виконання. Опис техніки виконання «моста» з положення лежачи на спині й з положення стоячи за допомогою наведені для учнів III і VI класів. Тому тут зупинимося на техніку повороту в упор стоячи на одному коліні з положення «міст». Переносячи вагу тіла на праву (ліву) руку і праву (ліву) ногу, відіпхнутися лівої (правої) рукою й почати поворот праворуч (ліворуч). Повернувшись на 90°, зігнутися й закінчити вправа в упорі стоячи на правом (левом) коліні, іншу назад. Завершуючи поворот, обпертися на ліву (праву) руку й повернути кисть правої (лівої) руки у звичайне положення.
Послідовність навчання.
1.      Повторити «міст» з положення лежачи на спині.
2.  Повторити «міст» з положення стоячи за допомогою.
3.  У положенні «міст» навчити переносити вага тіла з руки на руку, піднімаючи одну руку від підлоги.
             4.  Повторити положення упору стоячи на одному коліні.
            5. «Міст» і поворот навкруги в упор стоячи на одному коліні за допомогою й самостійно.
Типові помилки.
1.      Недостатня передача ваги тіла на руки.
2.  Занадто широка постановка рук на підлогу.
3.  При повороті немає поштовху ногою, протилежної повороту від підлоги.
Опускання і згинання ноги позаду.
Страховка й допомога. Допомагати, стоячи із протилежної повороту сторони, підтримуючи під спину й за ногу.
Комбінація для вдосконалювання і контрольного уроку для хлопчиків
1.   З упору присівши перекіт назад в упор
стоячи ноги нарізно                            -      — 3,0 бали.
2.   Нахил уперед прогнувшись, руки
у сторони                                             — 1.0 бал.

3.   Упор присівши й стійка на голові поштовхом
двома                                                   — 3,0 бали.
4.   Опускання в упор присівши й перекіт
уперед                                                  —1,0 бал.
5.   Довгий перекіт і стрибок нагору
прогинаючись                                     — 2,0 бали.
Комбінація для вдосконалювання й контрольного уроку для дівчат
1.   З упору присівши перекіт назад       — 2,0 бали.
2. Перекатом назад стійка на лопатках — 1,5 бала.
3. Перекатом уперед лягти й «міст»     — 2,5 бали.
4. Поворот в упор стоячи на правому коліні,
ліву назад                                            — 2,0 бали.
5.   Махом лівої упор присівши й перекіт
уперед                                                  — 1,0 бал.
6.                                                              Стрибок нагору прогинаючись й о. с. — 1,0 бал.
IX КЛАС
У цьому класі хлопчики освоюють із упору присівши силою стійку на голові і руках і із трьох кроків розбігу перекіт уперед стрибком, а дівчата — рівновага на одній, випад вперед і перекіт уперед.
X –XI клас.
В цих класах юнаки повинні освоїти перекат стрибком через препятствіє на висоті до 90 см., стійку на руках з поміччю, перекид назад через стійку на руках з допомогою і переворот в сторону. Дівчата освоюють комбінації з раніше освоєних елементів.



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

1 Тема. «Вступ до спеціальності» галузі фізичне виховання і спорт як навчальна дисципліна. Місце фізичної культури в загальній культурі людства. Основні завдання, форми і засоби фізичної культури. Функції фізичної культури.

2 Тема.Вступ до спеціальність. Історія розвитку термінології спорту. Термінологічні запозичення з іноземних мов у сфері фізичної культури та спорту. Поняття про термінологію. Значення термінології. Структура спортивної термінології.

вправи в висах і упорах 4 курс