Вступ до спеціальність л 7


Тема. Професійна діяльність керівника фізичної культури та спорту, вчителя фізичної культури, тренера-викладача. Спеціальність, спеціалізації, освітньо-кваліфікаційні рівні та посади фахівців фізичного виховання. Складові професійної майстерності та службові обов’язки керівника фізичної культури та спорту. Критерії оцінки роботи керівника фізичної культури та спорту.
Мета. Сформувати в студентів уявлення про професійну діяльність керівника фізичної культури та спорту, вчителя фізичної культури, тренера-викладача. Познайомити з складовими професійної майстерності та службовими обов’язками керівника фізичної культури та спорту, критеріями оцінки роботи керівника фізичної культури та спорту. Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу. Виховувати любов до предмета, прагнення його вивчати
Обладнання: опорні конспекти, підручники, мультимедійна презентація
Тип лекції: лекція інформаційного характеру
Література: 1. Вейнберг Р. С. Гоулд Д. Психологія спорту. / Р. С. Вейнберг – К.: Олімпійська література, 2001. – 336 с.
2. Жмарев Н. В. Управленческая и организаторская деятельность тренера. / Н. В. Жмарев – К.: Здоров’я, 1986. - 128 с.
3. Іващенко В. П. Теорія і методика фізичного виховання: Навчальний посібник. Ч.1. / В. П. Іващенко, О. П. Безкопильний – Черкаси: Видавництво Черкаський ЦНТЕІ, 2005. – 263 с.
4. Теория спорта / Под ред. В. Н. Платонова. – К.: Вища школа, 1987. – 424 с.
5. Теория и методика физического воспитания / Под ред. Т. Ю. Круцевич. Т. 1. – К.: Олимпийская литература, 2003. – 424 с.
6. Теория и методика физического воспитания / Под ред. Т. Ю. Круцевич. Т. 2. – К.: Олимпийская литература, 2003. – 392 с.
План лекції
1.     Спеціальність, спеціалізації, освітньо-кваліфікаційні рівні та посади фахівців фізичного виховання
2.     Складові професійної майстерності та службові обов’язки керівника фізичної культури та спорту
3.     Критерії оцінки роботи керівника фізичної культури та спорту

Хід лекції
І. Організація початку заняття
ІІ. Актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання. Відповідь на запитання:
1.     Розкрийте професійну діяльність керівника фізичної культури та спорту, викладача фізичного виховання, тренера з виду спорту
ІІІ. Лекція
1.     Спеціальність, спеціалізації, освітньо-кваліфікаційні рівні та посади фахівців фізичного виховання
Фізичне виховання є основним засобом реалізації завдань, які, у відповідності до Закону «Про фізичну культуру і спорт» (24 грудня 1993 р.), стоять перед фізкультурним рухом України.
Ці завдання конкретизовані Цільовою комплексною програ­мою «Фізичне виховання — здоров'я нації» (1998 р.) та Націо­нальною доктриною розвитку фізичної культури і спорту (2004 р.).
Реалізація завдань програми здійснюється за такими напрям­ками;
— фізичне виховання і фізкультурно-оздоровча робота у на­вчально-виховній сфері;
— фізкультурно-оздоровча робота у виробничій і спеціаль­но-виховній сфері;
— фізична підготовка військовослужбовців та особового складу інших силових формувань;
— фізкультурно-оздоровча і рекреаційна робота серед інва­лідів;
— фізкультурно-оздоровча робота серед сільського населення.
У новому Переліку спеціальностей за напрямками підготов­ки фахівців спеціальності «Фізична реабілітація» та «Фізична підготовка в Збройних силах» не передбачені, тому вони стали спеціалізаціями в межах спеціальності «Фізичне виховання».
Фахівці фізичного виховання готуються за освітньо-квалі­фікаційними рівнями:
—молодший спеціаліст (5.010201);
—бакалавр (6.010200);
—спеціаліст (7.010201);
—магістр (8.010201).
Фахівець фізичного виховання може займати посади в осві­тніх, виховних, виробничих, оздоровчо-рекреаційних, воєнізо­ваних та інших державних і недержавних закладах.
Наприклад:
— інструктор фізичної культури в дошкільному закладі;
— вчитель (викладач) фізичного виховання у школі, учили­щі чи вищому навчальному закладі;
— керівник фізичної підготовки у Збройних (силових) фо­рмуваннях;
— організатор (керівник, інструктор) туристичної роботи і рекреації;
— методист з фізичної культури;
— інструктор (організатор) оздоровчо-масової роботи на ви­робництві чи за місцем проживання;
— фахівець з експлуатації спортивних споруд,
— працівник державних або громадських органів управлін­ня фізичною культурою;
— працівник спортивних клубів, оздоровчо-відпочинкових таборів.
Найпоширенішою посадою фахівця з фізичного виховання є посада викладача (вчителя) фізичної культури у навчальних закладах освіти різних рівнів. Це школи, училища, виші навча­льні заклади.
Визначальною особливістю роботи вчителя (викладача) є на­явність навчальних програм для навчальних закладів, які він реалізує з конкретним контингентом і у конкретних умовах.
У даний час відбувається поступовий перехід з двох на три обов'язкові уроки фізичної культури в усіх класах школи.
Три (а краще 4 і більше) уроки на тиждень, на думку фахів­ців, є необхідними для забезпечення мінімально необхідного рівня рухової активності дітей і підлітків.
При тому, уроки фізичної культури мають плануватися так, щоб наступний урок припадав на день, коли ще зберігається вплив на організм дитини фізичного навантаження від попере­днього заняття. Найкращий тренувальний ефект спостерігаєть­ся тоді, коли перерва між уроками складає 1—2 дні.
Отже, три і більше уроків фізкультури на тиждень, як це і пе­редбачає Закон України «Про фізичну культуру і спорт», є біоло­гічно обґрунтованою потребою юного чи молодого організму.
На жаль, досі значна частина керівників органів освіти і окре­мих шкіл уникають введення третього уроку фізичної культури у школі, переважно виправдуючи свою бездіяльність слабкістю матеріальної бази, відсутністю коштів або навіть кадрів вчителів.
Тим самим, вони не лише порушують Закон України, але й знижують ефективність двох уроків, які фактично проводяться і послаблюють рівень здоров'я і фізичної підготовленості учнів.
Щоправда, в останній рік-два ситуація дещо поліпшується у зв'язку з ініціативою Федерації футболу України про проведен­ня додаткового уроку з футболу. Такі додаткові уроки з окре­мих видів спорту можуть внести додатковий імпульс в справу поліпшення фізичної підготовленості школярів, які наразі як і більшість інших категорій населення, страдають від гіподина­мії, тобто малорухливості.
2.     Складові професійної майстерності та службові обов’язки керівника фізичної культури та спорту
Складниками професійної майстерності фахівця з фізично­го виховання є блоки знань, умінь і навичок, якими він володіє.
Визначальною за всіх умов є його педагогічна майстерність.
Суттєво на результативність праці фахівця впливають і окремі особисті якості фахівця, чи їх комбінації, рівно ж, як і атмос­фера уваги або байдужості до фізичного гарту учнів, яка панує у шкільному колективі.
Добрий директор, як і інші працівники школи, переважно розуміють яку виховну консолідуючу роль може здійснювати учитель фізичної культури у житті шкільного колективу. Орга­нізаційні здібності, які, як правило, притаманні вчителям фі­зичної культури роблять їх не замінимими помічниками керів­ництва.
До того ж і учні, які досягли успіхів у спорті, як правило і в навчанні, і в поведінці є прикладом для інших. , Спортивна робота у школі починається з уроку фізичної куль­тури, але обов'язково має своє продовження у позаурочних і по­зашкільних спортивних заходах.
Дуже важливими є зв'язки школи з спортивними організа­ціями: спортивними товариствами, спортивними школами, клу­бами, спорудами тощо. Це помагає активізувати і урізноманіт­нювати форми позашкільної спортивної роботи, робити більш ефективними і стабільними.
Посадові обов'язки вчителя(викладача) фізичної культури навчального закладу є такими:
— планування процесу фізичного виховання, в т.ч. плану­вання окремих уроків (занять);
— планування, організація і проведення (участь) різнома­нітних фізкультурних заходів;
— проведення уроків фізичної культури, позаурочних і по­зашкільних заходів;
— розробка комплексів фізичних вправ;
— здійснення в процесі фізичного виховання виховної ро­боти;
— контроль за рівнем здоров'я і фізичної підготовки учнів;
— пропагування здорового способу життя;
— підвищення власного професійного рівня, узагальнення та впровадження передового досвіду роботи.
3.     Критерії оцінки роботи керівника фізичної культури та спорту
Основними критеріями оцінки роботи вчителя фізичної куль­тури є:
— організаційний і методичний рівень підготовки і прове­дення уроків і позакласних занять;
— рівень фізичної підготовленості учнів і його динаміка;
— виховний ефект від проведених занять з фізичної культури.
Рівень фізичної підготовленості визначається не лише ви­конанням навчальної програми для класу і успішністю учнів, але й результатами виконання учнями Державних тестів та но­рмативів фізичної підготовленості населення України.
Для заохочення вчителів існує система матеріального і мо­рального стимулювання. Зокрема, вчителю може надаватися звання учитель-методист, Відмінник освіти, Заслужений учи­тель України, Заслужений працівник освіти України, Заслуже­ний працівник фізичної культури і спорту та ін.
IV.  Підсумок заняття
1.      Охарактеризувати складові професійної майстерності та службові обов’язки керівника фізичної культури та спорту
2.     Розкрийте критерії оцінки роботи керівника фізичної культури та спорту
V. Домашнє завдання

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

вправи в висах і упорах 4 курс

2 Тема.Вступ до спеціальність. Історія розвитку термінології спорту. Термінологічні запозичення з іноземних мов у сфері фізичної культури та спорту. Поняття про термінологію. Значення термінології. Структура спортивної термінології.

1 Тема. «Вступ до спеціальності» галузі фізичне виховання і спорт як навчальна дисципліна. Місце фізичної культури в загальній культурі людства. Основні завдання, форми і засоби фізичної культури. Функції фізичної культури.