2 семестр Вступ до спеціальність л 7


Дата:

Тема: Партнерство фізичної культури та оточуючого середовища. Засоби масової інформації як найважливіший маркетинговий напрямок розвитку фізичної культури.

Мета. Сформувати в студентів уявлення про фізичну культуру оточуючого середовища. Познайомити з засобами масової інформації.
Обладнання: опорні конспекти, підручники, мультимедійна презентація.
Тип лекції: лекція інформаційного характеру
Основна література: Фролова Л.С. Вступ до спеціальності «Фізичне виховання» (навчально-методичний посібник) – Черкаси, 2014. 
Література:
1. Жуляєв В. Спорт і навколишнє середовище (Практична діяльність міжнародних та національних спортивних організацій) / В. Жуляєв // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2002. - № 1. – С. 94-99.
2. Мічуда А. Імідж тренера в системі маркетингу фізкультурнооздоровчих послуг / А. Мічуда //Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2002. – № 1. – С.105-108. 91
3. Мічуда Ю. Тенденції у розвитку олімпійського маркетингу кінця ХХ – початку ХХІ століть / А. Мічуда // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2003. – № 1. – С. 121-125.
План лекції
1. Партнерство фізичної культури та оточуючого середовища.
2. Засоби масової інформації як найважливіший маркетинговий напрямок розвитку фізичної культури.
Хід лекції
І. Організація початку заняття
ІІ. Повідомлення теми і мети лекції і мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Лекція
1. Партнерство фізичної культури та оточуючого середовища.
 Початок 70-х років ХХ ст. характеризується виникненням гострих екологічних проблем. І очевидним стає необхідність взаємодії навколишнього середовища і фізичної культури як факторів, яких не можливо уникнути для збалансованого управління ними з метою їх довготермінового розвитку. Міжнародні організації, як і національні, включають цю тему все частіше в свої першочергові зобов’язання. Олімпійські ігри вважаються ефективним засобом передачі повідомлень щодо потреби в поліпшенні екологічного середовища для мільйонів людей [6]. У багатьох країнах світу впроваджуються програми спортивної діяльності у придатних природних зонах, гармонії учасників спортивних заходів і навколишнього середовища, екологічної підготовки у сфері фізкультурної освіти ―Екологія особистого розвитку та спілкування у в спорті [6]. Український спорт знаходиться серед постраждалих від екологічної ситуації, тому одним із його завдань повинен бути вплив на стан навколишнього середовища через реалізацію екологічних брендів у спортивно-масових заходах [6]. Тим більше, що у сучасному суспільстві акумульовано значний досвід охорони навколишнього середовища в процесі підготовки і проведення спортивних змагань. Одним із способів реалізації природоохоронної політики, яка інтенсивно використовується у розвинутих країнах світу, є саме екологічний маркетинг [22]. Екологічний маркетинг у олімпійському спорті представляє сукупність ринкових механізмів управління діяльністю керівних органів олімпійського спорту з охорони навколишнього середовища у процесі підготовки і проведенні Олімпійських ігор. Механізм екологічного маркетингу у олімпійському спорті є адаптаційно загальноекономічна концепція маркетинг-мікс для олімпійського спорту з позицій охорони навколишнього середовища. Розробка концепції екологічного маркетингу в олімпійському спорті дозволить створити умови для ефективного використання ринкових механізмів у природоохоронних цілях керівними органами олімпійського спорту, що не тільки підвищить якість спортивних послуг за рахунок додаткових джерел фінансування, але й сприятливо відобразиться на іміджі олімпійського руху в цілому [22].

2. Засоби масової інформації як найважливіший маркетинговий напрямок розвитку фізичної культури.
У сучасному комунікаційному середовищі масове уявлення про будьякий об’єкт формують засоби масової комунікації (ЗМК). У свій спосіб інтерпретуючи діяльність, мас-медіа створюють свою картину реальності, масштаби та сутність якої часто не співпадають зі справжніми вимірами. Поширюючи ірреальну, віртуальну картину дійсності, ЗМК формують у споживачів інформації нові специфічні уявлення, оцінку, смаки. Винятком не стала і галузь спорту, зокрема наймасовішого та найпоширенішого у світі – олімпійського руху – з власними принципами та філософією – олімпізмом [16]. Одне із найважливіших завдань Міжнародної олімпійської академії (МОА) – реалізація програми олімпійської освіти в різних країнах світу, що передбачає поширення знань про передісторію та історію Стародавніх Олімпійських ігор та Ігор Олімпіад і зимових Олімпійських ігор сучасності, розуміння принципів олімпізму й функціонування сучасного олімпійського  спорту та інше, - значною мірою здійснюється на основі засобів масової комунікації – спеціалізованої художньої та наукової літератури, друкованих та електронних мас-медіа. При цьому уявлення про споживачів інформації про олімпійський спорт формується як свідомо, так і стихійно. Зважаючи на наклад, частоту виходу в ефір та масовість такої продукції, можна зробити висновок, що суспільне уявлення про олімпійський спорт у переважній більшості формується стихійно [16]. Виділено декілька змістових груп соціальних стереотипів, які з різних боків характеризують уявлення суспільства про спорт. Так, найчастіше у ЗМІ зустрічалися негативні стереотипи: уявлення про спортсменів як про інтелектуально і культурно обмежених людей; спорт без допінгу неможливий; уявлення про негативний вплив спорту на здоров’я; уявлення про аморальність спортсменів, їх шкідливість для суспільства; уявлення про спортсмена як космополіта, якому байдуже все національне; спорт – це діяльність не для жінок. Разом з тим існують позитивні характеристики спорту: уявлення прос спортсмена як про ідеал, кумир, зразок для наслідування молоді; спорт – це здоров’я; спорт розвиває дітей, відриває їх від вулиці [16].

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

вправи в висах і упорах 4 курс

2 Тема.Вступ до спеціальність. Історія розвитку термінології спорту. Термінологічні запозичення з іноземних мов у сфері фізичної культури та спорту. Поняття про термінологію. Значення термінології. Структура спортивної термінології.

1 Тема. «Вступ до спеціальності» галузі фізичне виховання і спорт як навчальна дисципліна. Місце фізичної культури в загальній культурі людства. Основні завдання, форми і засоби фізичної культури. Функції фізичної культури.